The Storytellerthe hero of this fable ♔ HSZ : 205
♔ Kor : 34
♔ Hely : Dimenziók közt
♔ Munka : Beleszól ebbe-abba
♔ Bűbájpontok : 81
|
Játékszabályok // Pént. Ápr. 28, 2017 9:13 pm | |
| Játékok a Múltban ♔ AZ ELŐTÖRTÉNETEDBŐL MÁR KIDERÜLT, hogy nagyjából miken kellett keresztül mennie a karakterednek, hogy eljusson arra a pontra – egész pontosan ugyebár a jelenbe – ahonnan a játékot kezded vele. Ugyanakkor lehet, hogy mégsem fért bele minden a lapodba, vagy csak van egy-kettő esemény a múltadban, amit szívesen körbejárnál a játéktéren is. Menekülés a Hazaföldről? Egy korábbi, félresikerült románc? Hétköznapjaid a függetlenségi háború alatt? Miért is ne?Ez a fórumrészleg kifejezetten a múltban megtörtént, már lezárt cselekményszálak kijátszására készült. Hogy a paradoxokat elkerüld, érdemes alaposan végig gondolni, hogy ezekben a játékokban pontosan mik történhettek a karaktereddel, nehogy összeütközésbe kerülj azzal, amit az ET-dben már megfogalmaztál, vagy amit az oldalon található leírások eleve megszabtak neked. A nyomatékosítás kedvéért: semmi olyat nem játszhatsz ki a múltban, ami végeredményben ne ahhoz a jelenhez vezetne, ami az előtörténeted elfogadásával kanonikussá vált. Most néhány rettentően banális példa következik: ne írj arról játékot, hogy te voltál Fabletown polgármestere az 1800-as években – hacsaknem te vagy maga King Cole. Ha viszont világéletedben rendszerellenes kis punk voltál, akkor miért ne zúgolódhattál az 1800-as években Fabletown vezetősége ellen? Vagy, ha az előtörténeted szerint a földi dimenzióban mindvégig a Farmon éltél, ne legyen olyan játékod, hogy Manhattanben beálltál az Üdvhadseregbe. Ámde, ha a Farmon élő karakteredből kitelik, hogy volt egy-kettő szökési kísérlete, miért ne játszhatnád ki, hogy miket csinált a múltban ezekért a szökésekért?Kapizsgálod már? Na most, mivel ezek a múltas játékok egy centivel sem mozdítják előre a karakteredet ahhoz a jelenhez képest, amit az előtörténetben már eleve felvázoltál, kettő plusz egy nagyon fontos dolog máshogy működik velük, mint a rendes játéktéren: 1. Szabadon használhatsz bűbájokat – de csak ésszel. Tehát a bűbájpontjaid beváltása nélkül juthatsz bűbájokhoz a múltas játékaidhoz. Ez amiatt a technikai megfontolás miatt működik így, mert enyhén szólva szívás lenne ötven bűbájpontot összehozni a rendes, tényleges játéktéren, hogy aztán a múltban álcázó bűbájhoz juss. Két dolgot azonban tarts szem előtt: - a jelenre biztosan elmúlt a múltas játéktéren használt bűbáj hatása: nincs flashback power, nem rejtett el a karaktered sehol sem a múltban egy mérgezett almát, hogy azt a jelenben megkeresse – szóval a múltban használt bűbáj a múltban is marad;
- és ez a szabály véletlenül sem jelenti azt, hogy akkor a múltban szépen végig próbálgatjuk a létező összes varázslatot egyszerre, már csak a móka kedvéért – gondolj arra, hogy a jelenben milyen nehéz bűbájokhoz jutni, ne gondold, hogy régen ez sokkal könnyebb volt.
2. Mivel pontok beváltása nélkül használhatsz a múltas játékokban bűbájokat, az itt gyűjtött hozzászólásokat nem fogod tudni bűbájpontra váltani. Mert nem járja, hogy a múltban bűbájozgatásból szedd össze a jelenhez való bűbájozgatáshoz valót, ugye?
Egész röviden szólva: az itt folyó játékoknál nem érvényesül az oldal pontrendszere. +1. Amiben még eltérnek a múltas játékok a klasszikus értelemben vett játéktéren zajlóktól, hogy itt magadnak kell témát nyitnod a játékhoz. A címben szerepeljen a játékban résztvevő karakterek neve, a leírásban pedig egy évszám (esetleg pontos dátum, ha van), és a helyszín.
Na, hát jó mulatást! (Ezen szabályzat megírásáért @King Cole -t illeti hála és köszönet!) |
|